Men nu laddar Lindgren för revansch. Han kör i SM-klassen, Competition.
Fungerar bra
- Grejerna fungerar så jag är optimist, menar han.Annars har säsongen varit dyster för Per-Erik.
- De flesta tävlingar har regnat bort. När vi kunde köra i Finland åkte vi ut i första ronden - och motorerna har inte fungerat.
- När man varit länge i gamet och inte ens kan få motorerna att fungera känner man sig som en jäkla pajas.
I bromsbänk
I helgen var Teamet i Finland.- Tävlingen regnade bort - igen. Men vi fick hjälp med den stora motorn som kördes i en bromsbänk och nu ska den vara okey, berättar Per-Erik.
Därmed har han två motorer inför Midnight Sun Internationals på Piteå Dragway.
- Jag ska köra med den mindre, det är en fördel med tanke på index.
SM i competition avgörs i tre deltävlingar. Start i Piteå i helgen, sedan Mantorp och finalen i Malmö.
Bra startfält
- För att ha en bra chans att vinna krävs att man är med i alla tävlingar. Därför har vi ett bra startfält i Långnäs, förklarar Per-Erik.Tolv bilar är anmälda.
I morgon, fredag, och lördag körs kvalet - med mycket rävspel.
- Det finns ju ett schema för stegen i söndagens utslagning så det gäller att hålla reda på hur man ligger till. I slutet av kvalkörningen vill alla vara sist ut så det blir mycket taktik. Men det gillar jag.
Per-Erik Lindgren har alltså inte lyckats så bra i stortävlingarna på Långnäs.
- Nej, jag kan inte minnas att det gått bra någon gång. I fjol snackades det om att jag var länets hopp, då blev det pannkaka av alltihop. Men nu känns det som det är min tur, menar Per-Erik (bilden).
Han litar också på att skruvandet fungerat.
- Det måste man förutsätta. Men det går ju inte att testa bilen. Inga försäkringar gäller om jag åker ut till banan i Långnäs och provkör, förklarar Per-Erik Lindgren. Det går ju inte heller att testa hemma på gården.
Farten finns
Men de körningar Per-Erik hann göra i Finland innan regnet satte stopp visade i alla fall att farten finns.Så visst kan det äntligen gå bra för Lindgren under Midnight Sun Internationals också.