Hon representerar för övrigt Sverige i landskampen mot England på strippen i Långnäs. Monica kör tillsammans med Susanne Callin, från Stockholm, och de tävlar mot Gary Page och Tanya Adams.
För Per-Erik Lindgren är det klassen Competition som gäller.
Och han sticker inte under stol med vad som gäller för hans del.
- Givetvis vill jag vinna när jag nu får chansen att tävla på hemmabanan. Men det är inte så lätt, säger han.
Chansar i starten
Minsann. Per-Erik har gjort några försök i Långnäs, men hittills utan lyckade resultat.- Jag har aldrig vunnit, frånsett klubbmästerskap. Men i övrigt har jag för det mest skjutit motorer, säger Per-Erik och skrattar.
I helgen kanske det är dags för den efterlängtade fullträffen.
Om han hunnit hämtat sig från helgens tävling i finska Alastaro...
Där avgjordes en av deltävlingarna i Europamästerskapet. För Per-Erik tog det slut i kvartsfinalen.
- Jag fick röd lykta. Jag tjuvstartade med en marginal på 62 tusendelar.
Lika illa gick det för tre veckor sedan - i Alastaro.
- Då tjuvade jag med 41 tusendelar. Visst, det är skittråkigt men för mig handlar det om små marginaler om jag ska kunna konkurrera med finländarna som har 50 hästar mer. Då måste jag chans och då lyser det rött ibland, berättar han.
Dubbelseger i Norge
Betydligt bättre gick det i Norge för en tid sedan. Då noterades Per-Erik för en dubbelseger. Bland annat vann han den första av totalt elva deltävlingar i nordiska dragracingserien. Dessutom på fenomenala 7,58 sekunder.- En fin start på den serien. Jag siktar på att vinna nordiska dragracingserien totalt. Men konkurrensen är mycket tuff. Jag ställs mot förare från England, Tyskland, Holland, Schweiz och förstås även Norden.
Per-Erik leder serien och har alltså kopplat greppet.
Nu laddar han alltså för Midnight Sun International som alltså inleds i Långnäs ikväll.
- Visst ska det bli kul. Det är också första deltävlingen i SM-serien som jag också siktar på att vinna, säger han.
Hur tror du det går?
- Jag vet vad jag klarar av. Vi är ett starkt team, men det är svårt att konkurrera med finländarna som har mer pengar att röra sig med. För mig måste precis allt klaffa om det ska gå vägen.
Dina främsta meriter?
- Segern i Mantorp 1998. Samma år blev jag även tvåa i nordiska dragracingserien.
Känslan att tävla på hemmaplan?
- Det är alltid välordnat när SHRA Luleå håller i trådarna. Men publikfesten är större i Mantorp. Och i Finland senast kom det 22 000 ena dagen.
Per-Erik kom hem från senaste tävlingen i måndags, och har "laddat" inför Midnight Sun International med att skiftjobba till sex på morgonen...
- Det blir någon timmes sömn innan det är dags. Det får räcka.
Hinner du verkligen jobba?
- Egentligen inte. Jag har fantastiska arbetskamrater som ställer upp, och givetvis en förstående fru. Annars skulle det aldrig fungera.