Linus Westman övertygade då han vann 2400 cc-klassen i Norrlandsveckan.
Efter lördagen final väntar SM-deltävling i Lycksele redan på tisdag.
– Vi gjorde en storservice hela dagen i Skellefteå under söndagen, säger Linus Westman då han och teamet är på väg till Lycksele.
Efter två SM-deltävlingar ligger Linus Westman på andra plats då han har nio poäng upp till ledaren Rasmus Olsson, Karlskrona AK.
– Det handlar att kunna ladda om då Norrlandsveckan är över, och där gick allt som vi ville. Mitt mål är såklart att vinna tävlingen och samla så många poäng som det bara går för att krympa avståndet.
Linus Westman berättar att det är först nu man hittat rätt med bilen.
– Jag har trott att det var riktigt bra, men vi gjorde lite justeringar i Skellefteå. Då klaffade det otroligt bra, och det känns bättre nu än tidigare.
Martin Ekspjuth – som vann den avslutande deltävlingen i Norrlandsveckan – ligger bara en poäng bakom Linus Westman i SM-serien.
Redan på söndagen anlände han till Lycksele för att få bästa möjliga förutsättningar att prestera.
– Vi gjorde klart bilen redan lördagskväll. Vi klarade oss utan större incidenter, det var bara kosmetiskt. Maskinellt är allt som det ska, och det blir en ledig dag i dag (måndag) och bara ta det lugnt, säger han.
Hur går tankarna inför SM-deltävlingen i Lycksele?
– Vi laddar för fullt, och det är SM vi satsar på. Jag ska försöka köra så jämnt och bra som möjligt så jag får med mig så många poäng som möjligt till totalen. Lycksele är en bana som jag trivs väldigt mycket på.
SM-deltävlingen i Lycksele är en del av motorveckan, och rallycross-förarna kan räkna med en storpublik.
– Det är en ganska teknisk bana, och det har gått bra där tidigare.
Efter tisdagens tävling i Lycksele väntar den näst sista SM-deltävlingen i Kalix redan på söndag, och den 31 augusti körs finalen i Höljes.
Fram till finalen i Höljes behöver båda Piteåförarna krympa avståndet för att ha något med slutstriden att göra.
– Det är mycket som avgörs nu inför den stundande finalen i augusti, konstaterar Linus Westman.
Martin Ekspjuth tror att de har en fördel eftersom de känner till banorna här i norr.
– Det är alltid svårt att köra riktigt för fullt då man inte känner till banan. Då får man öka eftersom och då kan man tappa någon extra poäng längs efter vägen, säger han.