– Vi får in några hundra tusen på det, säger sportchefen Kim Martin Hasson.
Fjolårets SM-finalförlorare har höga ambitioner inför SDHL-säsongen.
Den sportsliga är att peta ned Luleå/MSSK från SM-tronen och vinna guld.
En annan är att få fler åskådare till matcherna. För att lyckas med det spelar damerna åtta av sina 18 hemmamatcher i stora, moderna Saab arena, vägg i vägg med ordinarie hemmahallen Stångebro. Fyra av matcherna kommer att ingå i dubbelarrangemang då herrarna och damerna spelar efter varandra.
Det har också gett ett ekonomiskt uppsving då det finns större kommersiella möjligheter i den stora arenan.
– Det är jättekul att se hur många företag som vill vara med som matchsponsorer och att det kommer in mycket pengar så att vi kan göra något bra för tjejerna. Jag hoppas verkligen att det kommer mycket folk och att man ger damhockeyn en chans, säger Martin Hasson, den före detta målvaktsstjärnan.
Potentialen finns. I fjol drog laget 5 128 åskådare till rekordmatchen i Saab arena mot HV71, den högsta siffran i klubblagssammanhang på damsidan i Sverige.
Publiksnittet för säsongen stannade trots det på beskedliga 380 åskådare i grundserien, vilket ändå var näst bäst efter Luleås 442. Snittet för grundserien totalt blev 192 åskådare, men lyfte till 888 i slutspelet.
Som jämförelse har damallsvenskan i fotboll ett publiksnitt på 878 åskådare och Linköpings fotbollsdamer 823.
I våras uppmärksammades när Linköping gick ut och bad om ekonomiskt stöd för att ha råd att flyga till SM-finalerna i Luleå. Men Kim Martin Hasson ser inte sponsorintresset som en effekt av det utspelet.
– Jag tror att det är mer att fler företag vill göra något jämställt. I våras var det nog mer privatpersoner. Jag tror många vill vara med och bidra och helst vill man ju inte tigga, utan att de som stödjer får något för pengarna.