Kampen om de riktigt unga tittarna får ny aktör

De skärmbaserade utbuden för barn växer så det knakar. Nu ger sig Svensk filmindustri in i kampen om de riktigt unga tittarna.

Foto:

TIPS2016-03-07 17:17

Den 29 februari lanserades deras tjänst, SF Kids Play, en streamingtjänst för barn mellan 3–10 år. Förutom ett stort Astrid Lindgren-utbud kryddar man med namn som Alfons Åberg, Pettson & Findus och Oggy och kackerlackorna med mera.

För 59 kronor i månaden vill man konkurera man med barnstarka aktörer som Netflix, Viaplay och Barnkanalen. Nu återstår det att se om utbudet räcker.

Förutom det lägre priset är en av konkurrensfördelarna att allt material går att ladda ner för att se offline, samt att man genom smarta inställningar kan styra innehåller till rätt ålder samt ställa in hur länge man får se. Du ser genom att ladda ner deras app, alternativ på sajten SF Kids.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!