– Det har varit ett tekniskt fel i systemet, inte för alla samtal men vissa kunder och vissa samtal har påverkats, säger Nicholas Rundbom, pressansvarig för Telias mobilitetstjänster.
Han uppger att felet är åtgärdat, alla kunder som drabbats är lokaliserade och ska också ha fått ersättning för den feldebitering som gjorts. Han kan däremot inte säga hur många kunder det handlar om men att det är fler än Margit Nygren som hört av sig till kundtjänst med samma problematik.
Samma valör
Telia har tagit fram en ny kontantkortsportfölj för att förenkla kontantkortsprislistan och det råder säljstopp på gamla prislistor. Men de som haft exempelvis kontantkortslösningen ”Till vänner”, såsom Margit Nygren, kan fortfarande fylla på saldot och ha kvar samma prislista så länge man väljer just den valören när saldot fylls på.
– Om man väljer de nya valörer som gäller för Telia Refill så flyttas man in det nya kontantkortserbjudandet och den nya prislistan, förklarar Nicholas Rundbom.