Och givetvis levde lagets medlemmar Elin Janung, Jegor Svensson, Emmelie Kvarnström och Melina Granberg upp till sin egen devis när de nu vinner en kryssning till destinationen Trojmiasto i Polen, som också var platsen de skulle marknadsföra i tävlingen.
- Det här är nog bland det roligaste jag har gjort, sa Emmelie Kvarnström när deras lag tagit emot förstapriset.
Kreativiteten har flödat under Case Race, där studenter vid Institutionen för musik och medier haft tjugosju timmar på sig att kläcka idéer som en reklambyrå i Göteborg kan vidareutveckla till sin kund Stena Line, som vill marknadsföra destinationen Trojmiasto i Polen. Piteå-Tidningen berättade om projekttävlingen i torsdags och på fredagskvällen var det alltså prisutdelning.
"Olika visioner"
Laget Mandarynka vann med motiveringen att deras kampanj visat förståelse för målgruppen samt att laget innehar god kunskap om nya medier. Men tävlingen hade också som syfte att ge studenterna kunskap i gruppkommunikation och Emmelie Kvarnström sammanfattar lagets akademiska lärdomar:
- Vi tänkte lika men hade olika visioner. Vi fick diskutera och omformulera våra idéer tills vi nådde fram, säger hon.