Succé för Piteå- produkt i Milano

De färgglatt designade gasolflaskorna i komposit för hemmabruk gjorde succé vid en mässa i Milano, Italien, som avlutades på fredagen. Tillverkaren, Öjebyföretaget Composite Scandinavia, fick enorm uppmärksamhet.

Så här ser den ut, Composite Scandinavias nya designade gasolflaska för hemmabruk.

Så här ser den ut, Composite Scandinavias nya designade gasolflaska för hemmabruk.

Foto:

PITEÅ2008-05-31 06:00
Tidigare har Composite Scandinavia mest riktat sin marknadsföring mot industrin. I samband med mässan AEGPL (International liquefied petroleum gas exhibition & congress) i Milano lanserades den nya gasolflaskan för hemmabruk som döpts till Passion.
Mottagandet blev över förväntan. Italienska tv-bolaget RAI gjorde flera inslag. Likaså ska brittiska Wallpaper med säte i London skriva om världspremiären.
Roliga och vackra
Gasolflaskorna för hemmabruk har designats av Isabelle Norman-Sällström.
- Gasolflaskor står ofta synliga, exempelvis vid grillen. Jag har gjort dem roliga och vackra. Varför skulle inte gasolflaskor kunna vara både snygga och praktiska på samma gång? säger Norman-Sällström.
Fler Piteåföretag
Bakom exponeringen i Milano stod också ett antal Piteåföretagare. För själva eventet i Milano svarade Mats Långström och Marianne Segerlund från Helikopter reklambyrå. Medverkade gjorde också kocken och ägaren av Bryggargatan Jon Oskar Arnason.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om