– Den som vill vara med i år behöver bestämma sig snabb för att kunna vara med, säger Peter Kattilasaari, projektledare för Stora Nolia.
Det var många som bestämde sig för att delta på årets mässa redan förra gången Stora Nolia hölls i Piteå för två år sedan.
– Försäljningen har gått jättebra och intresset från gamla och nya utställare är stort. Mässan är nästan helt slutsåld och de få lediga platser som finns kvar tar slut i snabb takt, säger Peter Kattilasaari.
Han berättar att många utställare under förra årets mässa angav att de haft bra försäljning och att en hel del slagit omsättningsrekord.
– Denna möjlighet vill vi självklart ge så många som möjligt. Framgång föder framgång. Därför har många bokat plats tidigt, säger Peter Kattilasaari.
En delförklaring till det gynnsamma läget anser han också vara det enorma engagemang som finns kring mässan i Piteå.
– Att göra Stora Nolia i Piteå känns som att komma hem. Det känns att förväntningarna är höga på årets mässa och jag kan redan nu lova att vi gjort allt för att överträffa dem.
Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB som arrangerar mässan, pekar på att Stora Nolia har större betydelse för mässbranschen än vad många kanske tror.
– Det här är en av ursprungsmässorna som skapat mallen för hur en mässa ska vara. När mässor började hållas såg alla ut som Stora Nolia. Nu är det bara vi kvar som hållit fast vid ursprungskonceptet, att ge mer av allt. I år har vi samlat krafterna för att leverera en mässa i absolut toppklass.