Den 5 februari släpptes biljetterna och på bara ett par dagar har över 4 000 biljetter sålts. Ida Åhman, hotellchef på Pite havsbad, säger att de senaste dagarna har varit hysteriska.
– Trycket har varit enormt. Den första dagen hade vi 550 samtal från folk som ville boka boende. Nu finns det varken hotellrum eller stugor att uppbringa. Vi har kvar lite husvagns- och tältplatser, men förmodligen inte så länge till.
Har du varit med om något liknande?
– Nej, det har jag inte och de som var med när John Fogerty spelade på beachen säger att trycket är mycket större nu.
När John Fogerty uppträdde 2006 så såldes cirka 12 000 biljetter. Ida Åhman tror att det blir fler som kommer för att se Gyllene Tider.
– Mycket talar för det. Vi ser ju på bokningarna att det är väldigt många som kommer utifrån. Det är dessutom bandets avskedsturné, säger Ida Åhman.
En gång tidigare har Gyllene Tider spelat i Piteå. Det var på Norrmalmia 1981 när bandet precis slagit igenom på bred front. Per Gessle har med annat band gästat Pite havsbad så sent som 2017 och då kom knappt 8 000 åskådare. En försiktig bedömning är att Gyllene Tider är ett större varumärke.
Tre gånger tidigare har Gyllene Tider genomfört återföreningsturnéer. Den senaste "Dags att tänka på refrängen" är den fjärde största turnén i Sverige genom tiderna.
Gyllene Tider har verkat i fyra decennier och sålt fyra miljoner skivor. En extra rolig grej för fansen är att bandet spelar in en helt ny skiva under våren
"Sommartider, hej, hej", någon?