"Vi glömde att beställa den"

Kurt Wallin, chef för länsservice i Boden, menar att entreprenören i Piteå helt enkelt glömde bort att beställa hjulen till Katris arbetsstol.- Det hela "föll mellan stolarna". Om det beror på stress eller någonting annat vet jag inte.

Piteå2006-07-26 00:00
Kurt Wallin beklagar det inträffade och menar att saken "tagits upp med de berörda".

Men Katri säger att hon ringt flera gånger angående stolen och då fått svaret att "hjulen är beställda". Hennes uppfattning är att ni ljugit för henne?

- Det kan jag inte svara för, men att någon ska ha ljugit medvetet har jag mycket svårt att tänka mig.

Kurt Wallin menar att de flesta reparationer av hjälpmedel görs på bara några timmar, men att det inte borde ha tagit mer än cirka en vecka att byta hjulen på Katris stol.

- I akuta fall har vi en policy som säger att det inte får ta mer än tre dagar. Men det här fallet bedömdes inte som akut, eftersom det inte fanns någon fara för hennes hälsa. Men jag förstår att det har varit irriterande för henne att gå och vänta så länge.

Länsservice, ingår i landstingets organisation och servar hela länet med hjälpmedel, man har också egna tekniker.

I Piteå kommun har man dock lagt ut tekniksidan på entreprenad hos Riksbyggen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om