"Jag har inte medvetet försökt vilseleda mina kunder"

Ett fullständigt missförstånd. Det är så Staffan Thuren vill förklara de vilseledande uppgifterna i de sammanlagt sju fakturor han skickat till landstinget och Piteå kommun.

Piteå2008-02-14 00:00
PITEÅ (PT)Piteåföretagaren säger sig först inte ha haft en aning om att bolagets F-skattebevis dragits in.

- Från augusti fram till dags dato har vi inte varit medvetna om att vi saknat F-skattesedel, säger han.

Förklaring

Han medger lite senare att han erhållit den informationen i samma veva som Skatteverket drog in densamma.

- Men jag har i min enfald trott att den skulle komma tillbaka per automatik efter det att jag betalt in de försenade skatteskulderna, säger han.

- Jag har i alla händelser inte medvetet försökt vilseleda mina kunder.

Det anger han också som förklaring till att även Piteå kommun vilseletts på en faktura beträffande uppgiften om F-skattesedel.

- Jag kan bara säga att jag beklagar att det blivit fel, säger Staffan Thuren som säger sig ha ett nytt F-skattebevis inom kort.

- Jag har det i min hand på onsdag.

Prövas enskilt

Den möjligheten finns. Vid Skatteverket i Piteå, konstaterar dess administrative chef Roger Asplund att varje enskilt ärende prövas var för sig.

- Allmänt kan jag bara säga att så länge det finns en skuld från ett företags sida, skickar vi inte ut ett nytt, förklarar Asplund.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!