Marklund, båda två anställda av Länstrafiken i Norrbotten. De håller med om att tidtabellen i vissa fall är väldigt snävt satt. Det gäller att köra på marginalen, men aldrig för fort...
- Nej, vi måste alltid hålla hastigheterna och det gör vi också anser jag. Chaufförerna här på Länstrafiken är väldigt duktiga och erfarna, säger Englund.
Det fredag förmiddag och han ska precis packa bussen för att bege sig till Jokkmokk:
- Då brukar jag faktiskt vara en halvtimma sen när jag är i Vidsel, men sedan "kör jag ikapp" av någon anledning.
Små marginaler
Trots att marginalerna är små - upplever de dock båda att de har läget under kontroll. Chaufförerna hjälper varandra genom att hålla kontakt via telefon. Bland annat meddelar devarandra om de har en passagerare med sig som bli sen - eller om de inte har några passagerare alls som ska vidare med en anslutande buss. Då kan bussen som står och väntar åka.