Flera representanter för Press i norr fanns på plats under prisceremonin, som hölls under torsdagseftermiddagen på Clarion Sign i Stockholm, bland annat privatmarknadschefen Annica Pettersson som var jublande glad då PT fick kontakt med henne.
- Bara att bli nominerade var ju en stor ära och att vi sedan vann ... jättekul! konstaterar hon.
"Mystery calls"
Press i norr, PIN, var en av tre nominerade i sin klass. Det är Q Survey som håller i tävlingen, som pågått sedan i mars ifjol. De deltagande kundtjänsterna har blivit uppringda ett antal gånger i så kallade "mystery calls" där en påhittad kund ringt och velat ha hjälp i olika ärenden. Och PIN:s personal var helt enkelt trevligast och mest tillmötesgående bland de uppringda företagen. Juryns motivering lyder så här; "I hård konkurrens lyckas detta ContactCenter utmärka sig. Med en bra förmåga att lösa den inringandes ärende förmedlar de en känsla av att "ingenting är omöjligt". De ger ett gemytligt och hjärtligt mottagande. Årets vinnare i klassen Order & Försäljning är Press i norr.
Övriga nominerade var LensWay och Rica Hotels Sverige.