Det var i början av november förra året som Piteåkonsumenten klickade hem effektpedalen för gitarr på en auktionssajt på nätet. En vecka senare landade effektpedalen i hans brevlåda. Han gjorde då en mjukvaruuppdatering som enligt uppgift rekommenderats av tillverkaren. Men uppdateringen gick inte som planerat. Istället för att pedalen började fungera bättre, försvann vissa funktioner. Efter ytterligare ett försök till att uppdatera pedalens mjukvara, slutade den fungera helt. En månad efter köpet krävde konsumenten att få returnera gitarrpedalen. Men han fick kalla handen av företaget. Företaget menar att kunden själv orsakat felet samt att möjlighet att reklamera varan saknas, då objeketet såldes av ett konkursbo. ARN går på företagets linje och avslår Pitebons krav.
Piteåkonsument får nobben av ARN
Allmänna reklamationsnämnden, ARN, nekar en konsument i Piteå att returnera en effektpedal för gitarr som denne köpt via en auktionssajt på nätet.
Efter två mjukvaruuppdateringen gav effektpedalen upp helt och hållet. Den slutade fungera.
Foto: ANDERS WIKLUND / TT
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!