På måndagskvällen den 24 februari äger eventet rum i företagets lokaler på Furunäset.
– Vi bjuder på fika och man får en rundvandring i våra lokaler och höra vad vi gör och inte gör här på Youcall. Det här är något nytt som vi inte provat på innan, säger Anne-Lene Andersson, produktionschef.
Hon uppger att man har ett stort behov av personal inför sommaren, med möjlighet till förlängningar under hösten. Företaget har en utbildningsperiod på åtta till tio veckor och vill därför få in personal redan i april.
Är det nya uppdrag som gör att ni behöver bli fler?
– Vi väntar in nya uppdrag och behovet kommer att finnas till hösten där vi måste utöka. Det är liknande områden som vi har i dag, men det är inte riktigt officiellt ännu, säger Anne-Lene Andersson.
Youcall är ett dotterbolaget till SOS Alarm och bistår dem med 113 13, Sveriges nationella informationsnummer vid allvarliga olyckor och kriser. Man jobbar även med kundsupport mot 1177, hjälper människor att komma i kontakt med givarorganisationer samt bistår med svarstjänster och hjälper mindre växelkunder.
– Vi vill verkligen föra fram att vi är ett kontaktcenter och inte ett callcenter, vi jobbar inte med telemarketing utan bara med inringande verksamhet, säger Anne-Lene Andersson.
Vad för slags personer söker ni?
– Personer som brinner för kundtjänst och för kunna hjälpa andra.