Pite energi får kundombudsman

Kritik, beröm, tips och idéer. Kunder hos Pite energi har fått en egen kundombudsman med uppgift att ta emot synpunkter av alla de slag från företagets kunder, nöjda som missnöjda.

Ove Hedman tillträder tjänsten som kundombudsman på Pite energi den 1 februari. "Jag kommer att hjälpa alla kunder som hör av sig till mig och föra deras talan, min uppgift är att vara obekväm mot arbetsgivaren", säger Ove Hedman.

Ove Hedman tillträder tjänsten som kundombudsman på Pite energi den 1 februari. "Jag kommer att hjälpa alla kunder som hör av sig till mig och föra deras talan, min uppgift är att vara obekväm mot arbetsgivaren", säger Ove Hedman.

Foto: Maria Johansson

PITEÅ2009-01-28 00:19
Pite energi slår ett slag för att värna om sina kunder och skapa en rak och öppen kommunikation mellan kund och företag. Därför har Pite energi skaffat en alldeles egen kundombudsman. Ove Hedman, som jobbat med kundservice i 20 år, har tilldelats uppgiften att föra kundernas talan. Hans uppgifter blir enligt Pite energi att: "lyssna på kunden och kontrollera oss själva"
Först i Norrland
- Vi tror att vi är det första energiföretaget i Norrland som nu kan erbjuda en egen kundombudsman. Det känns helt rätt och vi tror att det kommer att uppskattas av kunden, säger Daniel Wedin, kundservicechef på Pite energi.
Ove Hedman tar sig an uppgiften som kundombudsman med en stor portion erfarenhet i bagaget.
- Jag har jobbat med den här typen av frågor under många år. Skillnaden är att vi nu lanserar att det finns. Det här ska förenkla för kunderna. Tanken är att jag ska bli en länk mellan kund och företag, säger Ove Hedman.
Föra kundens talan
Den nya kundombudsmannen får ett eget område på Pite energis hemsida med direktlänk och telefonnummer för den som vill höra av sig.
- Jag kommer att hjälpa alla kunder som hör av sig till mig och föra kundernas talan mot Pite energi och se till så att lagstiftningen följs. Min uppgift är att vara obekväm mot arbetsgivaren. Man kan även höra av sig till mig om man vill utbyta idéer, komma med kritik eller beröm, säger Ove Hedman.
Enligt Pite energi ska det inte längre behöva råda någon osäkerhet om vart kunder ska vända sig om de vill lämna synpunkter, kritik eller idéer.
- Kunderna ska först kunna prata med mig och om de inte blir nöjda med det svar jag ger kan de gå vidare till Konsumentverket, säger Ove Hedman, som officiellt tillträder på posten den 1 februari.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om