Pireva råkade skicka dubbla fakturor

Efter ett tekniskt problem i Pirevas faktureringssystem har vissa av deras kunder fått två fakturor för september månad. De säger nu att de påverkade endast behöver betala en av fakturorna.

Om båda fakturorna redan är betalda uppger Pireva att de kommer att justera det på nästa följande räkning

Om båda fakturorna redan är betalda uppger Pireva att de kommer att justera det på nästa följande räkning

Foto: Jessica Gow/TT

Piteå2022-09-08 16:37

Pireva har upptäckt att när september månads faktura skickats ut via post har vissa kunder blivit dubbelfakturerade. På deras hemsida skriver de att de kunder som fått två fakturor i sin postlåda ska betala den ena fakturan och kasta den andra.

Om båda fakturorna redan är betalda uppger Pireva att de kommer att justera det på nästa följande räkning, så att kunden får tillbaka den summa de redan betalt.

– Från vår sida vill vi be berörda kunder om ursäkt för de problem som denna dubbelfakturering orsakar, skriver de på sin sida.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!