– Vi har haft en bra dialog och vi har varit aktiva för att lösa problemen, säger Maria Adlers.
Hon nämner fönsterbytet som ett exempel.
– Det bytte vi för att skapa trygghet för hyresgästerna trots att vi inte ansåg det vara nåt fel på det.
Hon tycker det är olyckligt att paret drabbats så hårt.
– Vi har tagit problemen på allvar och gjort vad vi kunnat för att lösa dem. Vi har jobbat aktivt och vi har hela tiden haft en bra dialog.
Huruvida det blir någon ersättning till paret för att de inte kunnat bo i sin lägenhet i nästan ett år är oklart.
– Vi måste hålla oss till de regler som finns i branschen.
Hur ser reglerna ut om man inte kunnat bo i lägenheten på nästan ett år?
– De är väl utarbetade. "Men i nyttjandet" heter det i branschen. Vi kan inte frångå regelverket i enskilda fall utan måste tillämpa samma synsätt för alla.
Paret Sandberg önskar att få tillbaka åtminstone en del av hyran, hjälp med flyttstädning och en kortare uppsägningstid.
– Utgångspunkten är att vi kan förkorta uppsägningstiden förutsatt att den nya hyresgästen kan flytta in tidigare.
I ett mejl till Lis Sandberg skriver Adlers att "man noterar ersättningsanspråken" men att Pitebo flaggar för att ersättningen inte ligger på den nivå som Sandberg önskar.
– Men frågan är inte avslutad, den är öppen.