Nytt magasin för tillväxt

Tillväxtkontoret i Piteå laddar med ett nytt magasin. En tidning som ska innehålla kommunal näringslivsinformation och artiklar om lokala företag.- Varje nummer kommer dessutom att ha ett speciellt tema, säger Lisa Kjellgren, redaktör.

Piteå2007-10-06 00:00
I enkätundersökningar har näringslivets representanter i Piteå efterfrågat mer kommunal information som specifikt rör företag.

- Ett första steg var de frukostmöten som vi ordnar regelbundet. Vidare har vi lagt ut en hel del information på kommunens hemsida. Nästa steg, som vi nu tar, blir en fysisk publikation, säger Erik Persson, näringslivschef och ansvarig utgivare.

Behovsstyrt

Namnet på näringslivsmagasinet, som i dagarna distribueras ut till ortens företag, är Made in Piteå.

- Vi använde det i samband med stora Noliamässan 2006. Det har visat sig fungera bra, förklarar Persson.

Ambitionen är att ge ut fem till sju nummer per år.

- Hur många det blir styrs helt och hållet av behovet, säger Lisa Kjellgren, redaktör och näringslivsutvecklare.

Breddar kontaktnät

Redaktörssysslan delar hon med kollegan Marie Lindgren.

- Vi hoppas på många reaktioner. Företagen får gärna höra av sig till oss med synpunkter, förslag och ideer, fortsätter Kjellgren.

Den som inte med automatik får det nya magasinet i sin brevlåda kan göra en beställning via webben eller telefon.

- Tidningen kommer också att finnas tillgänglig på hemsidan. Men allra bäst är om intresserade hör av sig. En av tankarna med magasinet är att utvidga vårt kontaktnät. Därför blir vi bara glada om företagare tar direktkontakt med oss, tilllägger Kjellgren.

Upphandlingar

Temat för första numret är upphandlingar. Ambitionen är att fler lokala företag ska lämna in anbud vid kommunala upphandlingar.

- Ett annat mål med magasinet är att ytterligare uppmuntra dialogen mellan kommunen och näringslivet. Det ska bli spännande att se hur magasinet tas emot, tycker Erik Persson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om