Nytt avtal för Go excellent

Callcenterföretaget Go excellent har tagit hem en upphandling där företaget ska fortsätta leverera kundservicetjänster till Electrolux under ytterligare tre år. Ordern säkrar jobben för de 60 anställda i Piteå som arbetar med uppdraget för Electrolux.

Nytt avtal. Go excellent i Piteå får fortsätta leverera kundtjänster till Electrolux som varit callcenterföretagets kund sedan starten 2001. (Arkivbild)

Nytt avtal. Go excellent i Piteå får fortsätta leverera kundtjänster till Electrolux som varit callcenterföretagets kund sedan starten 2001. (Arkivbild)

Foto: Maria Johansson

PITEÅ2016-01-21 12:19

– Electrolux har varit med hela vägen sedan Go excellent startade i Piteå 2001, säger Per Vålvik, IT-chef för den koncern som i dag finns på nio platser i Norden, och som omsätter 800 miljoner kronor med 1 800 anställda.

160 av de finns i Piteå varav 60 arbetar med kunduppdraget för Electrolux.

– Vi har ett bra gäng i Piteå som arbetar med IT-service och som levererar lösningar till kunder i hela Europa, säger Per Vålvik.

Avtalet omfattar olika tjänster inom bland annat kundservice via olika kanaler och omfattar marknaderna för Sverige och Norge. Senaste året har Go excellent anställt tre personer som ska arbeta med IT-service.

Han uppger att Piteå är en av de viktigare kuggarna som koncernen satsar på eftersom IT-gruppen har hög kompetens.

Nu fortsätter avtalet med Electrolux i ytterligare tre år och säkrar enligt Vålvik jobben i huset vid Prästgårdsgatan.

– Vi ser inga nyanställningar just nu, men vi arbetar alltid med att utveckla verksamheten och få in nya kunder, säger Vålvik, och tillägger arbetsstyrkan på sikt kan komma att öka.

Tobias Friedrich vid Electrolux säger att bolaget är nöjt med Go excellent.

– Vi ser fram emot tre nya år där vi tillsammans utvecklar samarbetet ytterligare, säger han.

Go excellents vd Terje Andreassen kommenterar avtalet med att det är ett resultat av att kvalitiva leveranser och god dialog med Electrolux.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om