Ny ägare värnar om kunderna

Den nya ägaren av Sushi och te tar avstånd från tidigare ägarens uttalanden om att Piteborna inte har något sinne för kvalité. ”Kunden har alltid rätt”, säger Reza Rezai.

Ny ägare. Reza Rezai kommer att fortsätta servera sushi, med vissa ändringar i meny och prissättning.

Ny ägare. Reza Rezai kommer att fortsätta servera sushi, med vissa ändringar i meny och prissättning.

Foto: Joel Gustafsson

PITEÅ2018-03-06 16:26

I måndags skrev Reza Rezai kontrakt och i tisdags öppnade han nya Sushi och te efter Prästgårdsgatan i Piteå.

– Vi kommer att forsätta servera sushi och jag kommer att behålla namnet på restaurangen. Däremot kommer jag ändra vissa saker på menyn och jag kommer också att sänka priserna, säger den nya restaurangägaren.

Den 23-årige Svegbon fick inte den bästa starten i Piteå. När PT intervjuade tidigare ägaren Niclas R Kasselskog innan ägarbytet sa han att Piteborna inte har något sinne för kvalité. Han hävdade också att han hade bättre råvaror än konkurrenterna, men än att det är svårt att säga till en Pitebo som äter beasås till oxfilén. En kommentar som ledde till kritikstorm i sociala medier.

– Jag tycker det var fult sagt, säger Reza Rezai som tar avstånd från uttalandet.

Själv kommer han inte att köpa den dyraste råvaran, berättar han.

– Jag kommer att servera mat som passar kunderna. Det är kvalité för mig, säger Reza Rezai som understryker att ”kunden har alltid rätt”.

– För mig är det här mer än en kassa. Det är mitt hem och kunderna är mina gäster. Jag och min personal kommer göra allt för att de ska vara nöjda. Vi välkomnar synpunkter och är något fel så kommer jag ändra det.

Största delen av personalstyrkan kommer att jobba kvar efter ägarbytet. Själv kommer Reza Rezai tillsvidare att bo kvar i Sveg där han arbetar med ensamkommande flyktingbarn.

– Men jag kommer att vara här också, säger han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om