Norrland fortsätter att kamma hem priser och utmärkelser i reklamsammanhang.
Efter framgångarna för Norrlands Guld har turen kommit till Norrmejerier och bärdrycken Jokk, vars reklamfilmer blivit nominerade till reklambranschens stora tävling Guldägget.
- Norrland står för något sunt och äkta som säljer i hela Sverige. Det är en viktig del av våra framgångar för Jokk och många av våra andra varumärken, säger Johan Nylund, Chef Riksmarknad på Norrmejerier.
De senaste Jokk-filmerna har fått mycket uppmärksamhet både nationellt och internationellt. Bland annat har mer än 38 000 personer tittat på filmerna på Youtube och gett dem 4,5 i betyg av 5,0 möjliga.
Den tredje arrangeras den 47:e upplagan av Guldäggsgalan. I tävlingen koras årets mest nyskapande reklam. Jokk nominerades som ett av tio bidrag i kategorin film. Gainomax nominerades i print, en annons för Gainomax Energy Bar. Av totalt 1 340 bidrag har 115 blivit nominerade.