Norrmejerier nominerade i Guldägget

Norrmejerier har nominerats till reklambranschens stora tävling Guldägget. Bakom nomineringen står reklamen för bärdrycken Jokk. Företaget har också nominerats inom kategorin tidningsannonsering genom reklamen för Gainomax.

Piteå2008-03-20 00:00
PITEÅ (PT)

Norrland fortsätter att kamma hem priser och utmärkelser i reklamsammanhang.

Efter framgångarna för Norrlands Guld har turen kommit till Norrmejerier och bärdrycken Jokk, vars reklamfilmer blivit nominerade till reklambranschens stora tävling Guldägget.

- Norrland står för något sunt och äkta som säljer i hela Sverige. Det är en viktig del av våra framgångar för Jokk och många av våra andra varumärken, säger Johan Nylund, Chef Riksmarknad på Norrmejerier.

Stor uppmärksamhet

Norrmejerier är även nominerade inom kategorin Tidningsannonsering för sportnutritions- varumärket Gainomax, som tidigare vunnit 75-Wattaren för effektiv marknadsföring av återhämtningsdrycken Gainomax Recovery.

De senaste Jokk-filmerna har fått mycket uppmärksamhet både nationellt och internationellt. Bland annat har mer än 38 000 personer tittat på filmerna på Youtube och gett dem 4,5 i betyg av 5,0 möjliga.

Humoristisk reklam

- Jokk bärdryck tillverkas på äkta bär som växer fritt i vildmarken. Bären kan vara mycket svåra att plocka, något vi med hjälp av ett humoristiskt anslag i filmerna ville lyfta fram och det verkar som att många har tyckt om innehållet, säger Anna-Karin Nilsson, Brand Manager Jokk.

Den tredje arrangeras den 47:e upplagan av Guldäggsgalan. I tävlingen koras årets mest nyskapande reklam. Jokk nominerades som ett av tio bidrag i kategorin film. Gainomax nominerades i print, en annons för Gainomax Energy Bar. Av totalt 1 340 bidrag har 115 blivit nominerade.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om