Nolia nådde inte till 100 000 besökare i år. Men den andra lördagen som brukar ha väldigt goda siffror regnade bort. Däremot kunde onsdagen stoltsera med de bästa dagssiffrorna som Nolia haft sedan 2004.
– Jag vet i alla fall att 2005 och framåt har vi inte haft en dag i Piteå som varit över 16 000, så det var jättebra med människor. Och det märks på utställarna som varit fantastiskt nöjda, säger Tommy Abrahamsson.
En sak som han känner att de lyckats med i år är Nolias satsning på att göra mässan barnvänlig.
– Det konceptet började vi med lite i Umeå men har dragit igång mer ordentligt i Piteå. Vi har gjort det mer barnvänligt så att man kan vara där hela dagen, även barnen. Och om barnen har roligt har föräldrarna det också roligt. Mina barn är åtta och tio år och om det inte fanns någonting för dem så skulle det inte blir så roligt för mig heller på en mässa som Nolia, säger Tommy Abrahamsson.
Platserna för utställare var helt slutsålt i år. Direkt efter mässan i Umeå bokades nästan en fjärdedel av platserna i Piteå.
– Det är extra glädjande att vi haft väntelista. Det var ju några år sedan sist vi hade det. Känslan är att vi har ännu mer bokat inför Umeå och även inför Piteå 2018. Jag kan tänka mig att det är mer än 25 procent som bokat redan nu direkt.
Abrahamsson säger att mycket talar för att mässan genererat runt en halv miljard kronor under sina nio dagar.
– Det är roligt att mässan funnits över 50 år och att den fortfarande är Sveriges största besöksmässa. Och vi ser nyvunnet intresse att de som aldrig varit där kommit dit. Det är roligt att det här suget efter mässan behålls och det känns som att hela Piteå ställer upp, säger Tommy Abrahamsson.