Mässan lockade många
Ett lämmeltåg av unga hemsökte i går Utbildning- och Framtidsmässan på Nolia i Piteå.- Vi har haft över 3 000 besökare, konstaterade Monica Pettersson från mässorganisationen.
Hans Strandberg, ALMI Företagspartner och Monica Pettersson, Nolia, hade skrapat ihop ett mässprogram som lockade över 3 000 besökare till Piteå. Nu fortsätter mässan på turné söderut.
Foto: Robert Lundberg
- Tidigare har vi alltid tagit två dagar i anspråk men elevunderlaget sviktar något och därför har vi tidsmässigt komprimerat mässan till en dag, förklarade Monica Pettersson.
Men 77 utställare i 43 montrar var inte fy skam.
Och bland dessa fanns representanter från en lång rad företag, högskolor, universitet och organisationer från allehanda branscher.
Besökarna kom företrädesvis från gymnasieskolor över hela fyrkanten - obligatorium för årskurs tre-elever - och många levererades per buss till stora Noliahallen i Piteå.
Öppet för alla
- Det tål att upprepas att våra mässor är öppna för alla, oavsett ålder, sysslor eller erfarenhet.
- Det finns mycket att hämta på sådana här tillställningar vad gäller tips, idéer och möjligheter att knyta kontakter i olika former, noterade Monica Pettersson.
På turné
I dag reser mässan vidare till Umeå för att bjuda ut samma koncept på torsdag.
Tisdag nästa vecka parkerar mässan i Sundsvall för att avslutas två dagar senare i Östersund.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!