Lättläst fantasybok

Piteå2008-04-05 00:15
Titel: Den försvunna staden
Författare: Jo Salmson
Förlag: Bonnier Carlsen, 2007
Rian sitter ensam och hungrig i en stuga högt uppe i bergen. Vargarna stryker utanför. Här låg en gång staden Almandrien. Plötsligt bankar det på dörren och en almander kliver in. Rian trodde att de var borta för alltid, men almandrarna och de onda krafter de bekämpade finns ännu kvar. I gårdsbrunnen döljer sig en fantastisk hemlighet. Första delen i lättläst fantasyserie. Från 9 år och uppåt.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om