Kvinna missnöjd med bilverkstäder

En Pitekvinna som fått problem med gnissel och andra missljud i sin bil har vänt sig till Allmänna reklamationsnämden, ARN, för att få hjälp. Hon anser att någon av verkstäderna ska ersätta henne för onödiga reparationskostnader.

PITEÅ2014-04-03 10:25

Kvinnan vände sig nämligen först till en märkesverkstad i Piteå, där bilen gicks igenom och det konstaterades att bakhjulslagret behövde bytas. Felet ansågs akut och kvinnan fick veta att bilen inte gick att köra utan reparation. Hon tyckte dock att verkstaden var för dyr på reparationen, vände sig till en annan och fick lagret utbytt där för 2 553 kronor plus de 587 kronor hon tidigare betalat för felsökning.

Gnissel igen

Efter en tid återkom gnisslandet och hon vände sig på nytt till verkstaden som bytt bakhjulslagret. Hon fick nu veta att det var bussningarna det varit fel på hela tiden och att lagret egentligen inte behövt bytas.

Pitekvinnan vänder sig nu till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, för att få hjälp då ingen av verkstäderna vill kännas vid något. Märkesverkstaden vidhåller sin "diagnos" och tillägger att skulle den vara felaktig är det den andra verkstaden som gjort fel. Där konstaterar man att man bara utfört vad kunden bett om. Kvinnan vill ha pengarna tillbaka för reparationen och bussningen utbytt kostnadsfritt – av någon av verkstäderna.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om