Kicki Fagerlund blev feminist när hon var 15 år.
– Jag växte upp med den aktiva punk- och hardcorescenen i Umeå och för mig blev det snabbt självklart att kämpa för att motverka orättvisor i samhället. Jag brukar säga att jag har aktivismen i blodet, säger hon.
Hon gick i åttan när hon började sjunga i ett band där de andra medlemmarna var tjejer som gick på universitetet.
– De var uttalade feminister och eftersom jag hängde med dem fick jag en väldigt praktiskt väg in i feminismen. Vi bestämde snabbt att vi ville samarbeta med andra brudar istället för att konkurrera. Så vi ordnade musikfestivaler och jag startade bland annat Popkollo i Umeå.
Tack vare kärleken flyttade Kicki Fagerlund till Piteå för drygt sedan fem år sedan och nu har hon tagit feminismen in i sitt nya projekt.
– Jag står kanske inte på barrikaderna på samma sätt längre, men vill ändå göra någon typ av statement. Det behövs en ny våg av feminism och printsen blir ett praktiskt sätt att jobba med det.
Med feministiska budskap och kroppspositivism hoppas hon att eftertanke och diskussioner kring ämnet kommer hela vägen in i folks hem.
– Det är mycket i världen som är vansinnigt dåligt med bland annat rasism och kvinnohat, därför känns det viktigt att göra någonting och mycket sitter i språket. Jag vill förmedla budskap utan att det känns hotfullt.
Till vardags driver hon och hennes partner Daniel Gustafsson Framtidsbyrån Älska, som hon beskriver som en modern kommunikationsbyrå med både superlokala och internationella kunder.
Kickis prints är en del av verksamheten.
I webbshoppen finns även posters för barnrum och ett gäng som är baserade på hennes låtar som artisten Brita Kristina.
– Med barn och heltidsjobb har jag inte samma tid att göra musik och stå i studion längre, men jag har ett behov av att få utlopp för min kreativitet.
Det var i somras hon låg med laptoppen i sängen och började skissa på sitt första print.
– Jag tyckte det var skitkul och rätt snart hade jag gjort runt fyrtio stycken.
Nu kör hon en testperiod för att se vilka som säljer.
– Allt jag gör kommer från hjärtat, det är inte baserat på vad som är trendigt. Jag gillar det som riktar sig mot barn och är färgglatt. Det känns kul att sälja fysiska produkter för första gången. Men pirrigt också.