I maj klubbades beslutet att Havsbadet skulle ta över driften av tivolit från den externa aktören som drivit det sedan 2016. Tivolit har funnits på campingen sedan 2006 och Kristofer Lundström säger att det var en viktig del att behålla för gästernas skull. Sommarpersonal anställdes och har enligt honom fått en genomgång i hur attraktionerna fungerar.
– Vi har rutiner och checklistor för alla. Det är en okomplicerad uppgift och för att få variation i arbetet på tivolit så får personalen rotera på de karuseller som finns, säger han.
Kristofer Lundström säger att samtliga anställda har kollektivavtal och att arbetsbördan varierar eftersom antalet gäster beror mycket på väder.
– Det varierar extremt mycket, säger han.
Kritiken mot att arbetsledare varit svåra att få tag på slår Kristofer Lundström bort.
– Det finns alltid arbetsledare på plats, något annat vill jag inte kännas vid. Jag befinner mig på Havsbadet 99 procent av tiden så just det har jag en bra uppfattning om. Det finns många att räcka ut en hand till om man behöver hjälp, säger han.
Flera av de anställda på tivolit vittnar om att Kristofer Lundström varit på plats.
– När vi sagt till honom att det är för stressigt och att vi inte hinner med har han svarat att det är bra att det är stressigt för att då går tiden fort, säger en av de anställda.
Kristofer Lundström säger att det har varit ett högt tryck under juli månad och att saker händer i samband med det.
– Karuseller har varit trasiga, någon sak har gått söder men alla fungerar. Det är inga big deals, säger han.
Toalettbesök är något som personal säger att de inte hunnit med, hur ser ni på det?
– Om man behöver uppsöka toalett kan man stänga ned karusellen, det är inget konstigt i sig. Det är svårt att schemalägga toalettbesök, det måste vara behovsstyrt. Måste man lämna går det bra.
Kristofer Lundström berättar att extern sommarpersonal, från andra avdelningar, underlättar för tivolipersonalen under lunchrasterna.
– De har en tid utsatt som de ska äta lunch på och skriver dessutom på kontrakt dagligen om att de tagit ut sina raster, säger han.
Sommarpersonalen som PT har pratat med berättar att avlastning under lunchen först började för två veckor sedan.
– Innan dess hann vi knappt äta, säger en anställd.