Fler rullande ambassadörer

Piteå har fått fler ambassadörer som gärna skyltar på bilen med dekalen att det är hit man kommer när man kommer hem.

VILL SYNAS. Lars Zingmark vill skylta med Piteå när han åker runt Sverige med husvagnen. Han fick dekal av Cissi Johansson och Thomas Ökvist från reklambyrån AT-Front.

VILL SYNAS. Lars Zingmark vill skylta med Piteå när han åker runt Sverige med husvagnen. Han fick dekal av Cissi Johansson och Thomas Ökvist från reklambyrån AT-Front.

Foto: Tommy Norin

PITEÅ2017-06-21 21:24

Under onsdagskvällen trotsade många det kyliga och tidvis regniga vädret med att komma till en parkering på Backcity för att pynta sina bilar med Piteåreklam.

Fjolårets PR- satsning gjorde att Destination Piteå valde att återupprepa grejen med att erbjuda Piteborna möjligheten att stripa sina bilar. Vid starten vid femtiden hade Cissi Johansson och Thomas Ökvist från reklamföretaget AT-Front (tidigare Reklamcity) fullt upp med att montera dekaler.

Lars Zingmark rullade in med sin Toyota.

– Vi ska åka runt med husvagn i sommar och då kan man ju göra reklam för Piteå, sade Zingmark, som också försågs med dekaler till husvagnen.

Fredrik Lundkvist berättade att han läst i PT och i kommunbladet om att det fanns möjlighet att göra pr för Piteå på bilen.

– En kul grej, sade han.

Britt-Inger Gabrielsson sade att hon vill att folk ska se att bilen kommer från Piteå och att det är viktigt att de får veta att "det är hit man kommer när man kommer hem".

Isabelle Björkman och Amanda Pogulis från Piteå turistcenter förstärkte informationskampanjen med att dela ut den besöksguide som tryckt i 13 000 exemplar. Den berättar bland annat om butiker i Piteå och utflyktsmål i skärgården. Helene B Röckner vid Destination Piteå visade den nya lilla fickguide som tagits fram och som delats ut till taxichaufförer.

– Det är viktigt att de som kör turister kan guida dem till fina destinationer, sade hon.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om