Drev kampanj via Facebook
Det är viktigt att få gott renommé i Piteå-Tidningen. Det tycker åtminstone Cederkliniken och läkaren Alette Brorstad som drev en kampanj på Facebook för PT:s webbfråga "Vilken vårdcentral tänker du välja?".
Det blir alltså tre vårdcentraler i centrala stan - Björnen, Cederkliniken och Piteå vårdcentral - som konkurrerar om patienterna och för att kartlägga intresset publicerade PT frågan "Vilken vårdcentral tänker du välja?" på
PT-webben under helgen.
Svarsfrekvensen var ovanligt hög, cirka 1 000 personer deltog i omröstningen. 47 procent av läsarna valde Cederkliniken och senare uppdagades det att Alette Brorstad, en av fyra Piteläkare bakom Cederkliniken, drivit en kampanj på Facebook för att vinna Piteå-Tidningens omröstning.
"Hej alla vänner! Visst har ni lust att svara på en snabb webbfråga och visa Cederkliniken ert stöd? Hälsningar Alette", skriver hon och länkar till frågan från Cederklinikens Facebook-profil.
Senare: "Tack alla som röstat på oss i dagens PT-webbfråga! Ni är motorn i allt vi gör, vi gör ju detta för eran skull... Hälsningar Alette".
Kommentar?
- Syftet med vår Facebook-sida är att marknadsföra oss och lägga upp allt som rör Cederkliniken. Det är ett jättebra forum och vi ville rikta uppmärksamhet mot PT:s webbfråga, säger Alette Brorstad.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!