Reklambyrån med kontor i Piteå och Stockholm har haft en dialog med stiftelsen sedan årsskiftet. Nu går man ut med att man kommer att vara Min stora dags officiella reklambyrå. Min stora dag uppfyller önskningar och skapar viktiga pauser för barn och unga med allvarliga sjukdomar och diagnoser.
– Vi tycker det är jättekul, och ett jätteviktigt arbete. Vi tycker att det här var en perfekt kund, de passar oss väldigt bra. Vi tycker de gör ett bra jobb för barn som har det svårt, säger Jan Wimander, vd på In the cold.
Det första steget i samarbetet är att hemsidan ska byggas om.
– Vi kommer att bygga om hela deras sajt. Det håller vi på med just nu, och kommer att lansera den under året. Vi ska även titta på deras målgruppsarbete och se så att de når ut till rätt personer med sitt budskap och sin kommunikation, säger Johnny Lindqvist, creative director på In the cold.
Personalen på In the cold har länge uttryckt att man vill jobba med en kund som arbetar för ett välgörande ändamål.
– När man jobbar med reklam så vill man skapa saker som gör förändring på riktigt, och det här känns verkligen på riktigt. Det känns bra för alla medarbetare och för oss som byrå att kunna hjälpa den här typen av organisationer. Att vi vet att om vi gör ett bra arbete för dem så kommer de kunna ge fler barn med svåra diagnoser en stor dag, säger Johnny Lindqvist.
Det är en stor organisation i kundmixen.
– Vi kan både jobba med lokala företag i Piteå och med Min stora dag i Stockholm och klara av båda. Det är roligt och utmanande för oss alla.
Hur stor kund är det här för er?
– Det är svårt att svara på. Det är en av våra större kunder, och en av våra viktigaste också.