Förstärkt besöksnäring satsar framåt

Jalle Svanberg, tidigare vd för Boden Turism, heter nye Swedish Lapland Tourisms styrelseordförande. Han valdes vid årsstämman häromdagen. En av utmaningarna är att nå det nationella fördubblingsmålet till 2020.

Jalle Svanberg.

Jalle Svanberg.

Foto: Fredrik Broman/Human

PITEÅ 2012-04-19 04:42

Besöksnäringen står inför spännande utmaningar i och med det nationella fördubblingsmålet till 2020. Förutom ny styrelseordförande förstärktes styrelsen med kompetenser inom affärsutveckling, kommunikation, internationalisering och organisationsutveckling. Vid stämman valdes vidare Catarina Hägglund, informationschef på Skellefteå Kraft, Annika Fredriksson, senior varumärkesstrateg, Rudiger Lohf, vd Best of Scandinavia samt multientreprenören Lennart Rehnmark.

- Uppdraget som styrelseordförande. Det finns en stor internationell efterfrågan och nyfikenhet på de unika värden vår region kan erbjuda och besöksnäringen är regionens nya basnäring, säger Svanberg i ett pressmeddelande.

- Swedish Lapland som varumärke och destination har en enorm potential att skapa tillväxt och nya arbetstillfällen i regionen, tillägger Svanberg.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om