Sofia OO chef för Aftonbladets nya satsning

Aftonbladet öppnar nästa vecka nio nya lokala sajter. Tidigare finns lokala sajter för Stockholm, Göteborg och Malmö. Redaktionellt ansvarig blir Sofia Olsson Olsen, tidigare chefredaktör på Norra Västerbotten.

Övriga2007-01-19 00:00
- Det är en stor satsning som innebär att Aftonbladet Nya Medier kommer att öka sina intäkter kraftigt. Exakt hur mycket vi budgeterar är inte klart, men det blir en markant ökning, säger Kalle Jungkvist, chefredaktör för Aftonbladet Nya Medier, i ett pressmeddelande. Med satsningen Aftonbladet.se slår tillbaka mot Expressen som redan lanserat flera lokala sajter. Aftonbladet räknar med att den lokala annonsmarknaden på sikt är värd 100 miljoner kronor.

Sofia Olsson Olsen är gift med Olov Carlsson, tidigare tidningschef för Piteå-Tidningen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om