Lurad på affären?

KONSUMENTVÄGLEDNING. Har du problem med en hantverkare? Eller vägrar bilförsäljaren att reparera din nyinköpta bil som gått sönder? Då kan ett besök hos kommunens konsumentvägledare ge dig råg i ryggen att driva ärendet vidare. I dag har 264 av landets 290 kommuner någon form av konsumentverksamhet. Men samtidigt minskar resurserna, vilket innebär att köerna kan vara långa.

Övriga2007-09-24 00:00




Bild 1: Håkan Sandesjö, tidigare tf generaldirektör på Konsumentverket, tycker att det är bra att fler kommuner har insett behovet av konsumentvägledning.

Foto: Stefan Gustavsson/Scanpix

Bild 2: Ett av de vanligaste fallen som konsumentvägledarna får handlar om boendet och de arbeten som utförts där.

Foto: Fredrik Sandberg/Scanpix

Bild 3: En nyköpt bil som direkt måste repareras? Då kan Konsumentverket hjälpa dig att få rätt gentemot bilförsäljaren.

Foto: Stefan Lindblom/Scanpix

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om