Alla tre tillverkas dock i samma fabrik och på samma monteringsband i Japan. Det enda som skickas från Frankrike till den japanska fabriken är dieselmotorn på 2,2 liter som redan tidigare fanns att tillgå i bland annat Peugeot 407. Nu är det möjligt att den här japanska fransmannen med tiden blir - holländsk. Mitsubishi har nämligen beslutat att flytta en del av tillverkningen till den gamla Volvofabriken i Born i Holland, där Mitsubishi i dag är huvudägare
Fyrhjulsdrivningssystemet är ovanligt bra för biltypen och man kan spärra mellandifferentialen om det blir riktigt bökigt. Det går till och med att köra med enbart framhjulsdrivning och på så sätt minska förbrukningen en aning. Valet görs med ett vred mellan framsätena. Men än en gång - all bilkörning utanför vägbanan är ett brott mot terrängkörningslagen och alltså straffbart. Även om du själv äger marken.
Åkkomforten är riktigt bra och den franska dieseln är tyst och mycket dragvillig.
I standardutrustningen finns en tredje sätesrad, nedfällbar i golvet, som ger plats för ytterligare två åkande. Om de är minderåriga eller väldigt småväxta.
När Mitsubishi krocktestade bilen var den ytterst nära att få fem stjärnor hos EuroNCAP. Nu blev det bara fyra, men bilen fick maximala poäng vid sidokrockprovet, som är det svåraste. All säkerhetsutrustning är standard, krockkuddar, krockgardiner, antisladdsystem, låsningsfria bromsar och - kors i taket - strålkastarrengörare.
Peugeot 4007 når handlarna sent i vår.