Tillsammans med regionens företag och lokala destionationsmedarbetare kommer Johanna Ögren att fortsätta driva och utveckla kontakten med marknaden – för att stärka Swedish Laplands ställning på den nationella och internationella marknaden.
– Jag är så tacksam för det väl genomförda grundarbete Graeme Richardson har utfört vad gäller våra marknadsinsatser. Det gör det lättare för mig att ta vid, säger hon i ett pressmeddelande.
Johanna Ögren har stor erfarenhet från besöksnäringen. Innan tjänsten som Digitalt kommunikationsansvarig för Swedish Lapland Visitors Board kom hon från en liknande tjänst på Icehotel.
– Johannas strategiska bakgrund tillsammans med kompetens inom besöksnäring, både mot återförsäljarled och inom marknadskommunikation är precis det regionen behöver. I arbetet framåt kommer digitaliseringen få ett ännu större fokus, där finns det ingen som är bättre lämpad än Johanna, säger Erika Mattsson vd på Swedish Lapland Visitors Board.
Johanna blir i och med tjänsten också delprojektledare inom strukturfondsprojektet Destination Capacity Building in Swedish Lapland och kommer leda arbetet för det regionala nätverket för marknadsutvecklare och kommunikatörer.