Ny tjänst ska hjälpa citybutikerna

Onlinetjänsten My Mall ska hjälpa Luleås lokala handlare att ta upp kampen mot stormarknaderna utanför stan. Tio butiker har redan anslutit sig till tjänsten.

Foto: Andreas Wälitalo

Luleå2017-05-08 14:50

My Mall hjälper små, lokala handlare att ta sig ut på nätet för att nå nya e-kunder. Nu har tjänsten lanserats i Luleå.

– Konsumentbeteendet förändras ständigt. I dag räcker det inte att bara ha en fysisk butik, alla som säljer något måste även finnas representerade digitalt. Men många lokala butiker är för små och det är en stor investering ekonomiskt och tidsmässigt att satsa på och marknadsföra en egen e-handel. Det är där vi kommer in i bilden, säger Henrik Ramstedt, Marknadschef på My Mall i ett pressmeddelande.

My Mall erbjuder butikerna en färdig lösning för e-handel som inkluderar e-butik, betallösningar, marknadsföring och support. Handlaren behöver endast lägga ut bilder och produktbeskrivningar på sitt sortiment.

De kunder som beställer från butikens onlinestortimen kan sedan hämta varan i butiken.

– Vi på Guapo har kört e-handel i 10 år, men även om vi redan säljer online så ser vi My Mall som ett bra komplement eftersom de har styrkan att framhäva oss unika butiker, säger vd:n för Guapo Anna Svanljung, i ett pressmeddelande.

– Vi vill att Luleå ska fortsätta med sin levande cityhandel där det unika utbudet uppskattas av stadens besökare. Tillsammans med My Mall kommer vi att fortsätta driva vår handel både lokalt och online och därigenom kunna erbjuda alla som besöker Luleå en bättre shoppingupplevelse, fortsätter hon.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om