Byggvaruhus på nätet ARN-anmäls

En konsument i Luleå anmäler ett byggvaruhus på nätet till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Utöver pengarna tillbaka begär kunden 24 000 kronor för tidsspillan.

STOCKHOLM 20160329
Shoppa på nätet. Var inte för snabb med att använda ditt vanliga betalkort när du handlar på nätet. Att välja fakturabetalning eller använda ett kreditkort kan vara smartare alternativ.
Foto: Marcus Ericsson / TT / Kod 11470

STOCKHOLM 20160329 Shoppa på nätet. Var inte för snabb med att använda ditt vanliga betalkort när du handlar på nätet. Att välja fakturabetalning eller använda ett kreditkort kan vara smartare alternativ. Foto: Marcus Ericsson / TT / Kod 11470

Foto: Marcus Ericsson/TT

LULEÅ2018-11-06 12:10

Totalt 48 timmar menar kunden att han lagt ner på att kommunicera med företaget och efterlysa delar tillhörande den ursprungliga varan som han beställt, en parinnerdörr i massivt trä.

Det var i maj som kunden beställde dörren från företaget. Den sista oktober anmäldes tvisten till ARN. Hittills har företaget gett kunden 700 kronor i kompensation, något han inte är nöjd med.

Han kräver nu företaget på närmare 37 000 kronor, varav 24 000 avser ersättning för den tid han lagt ner på ärendet. Utöver det vill han häva köpet och därmed få tillbaka pengarna för dörren, samt 4500 kronor för att betala snickarna han anlitat för att montera in dörren.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!