Entreprenör, konsult och styrelseledamot.
Anton Johansson, 28, sitter inte still i båten.
Redan som åttaåring byggde han sin första hemsida med annonser på.
20 år senare är han en av Sveriges främsta konsulter inom e-handel, är delägare i sex företag för snabb tillväxt och sitter i fyra styrelser.
Under tisdagsmorgonen föreläste han på Luleå Science Park om sitt specialområde – och gav en positiv skjuts för åhörarna in i framtiden.
– 26 procent av britterna handlade livsmedel via nätet i januari. I Sverige och framför allt i Luleå är det fortfarande ett ganska nytt begrepp med bara ett par aktörer, säger Anton Johansson.
– Framtidens handel kommer att handla mer om data, fortsätter han.
Han lyfte också exemplet med WhatsApp, som i dag har passerat vanliga sms med det dubbla. En liknande tjänst, som är mer utvecklad.
– De har 57 anställda och miljarder användare. Så såg det inte riktigt ut på Ericsson när de var med och utvecklade sms-tjänster. Allt blir mer och mer effektivt, säger Johansson.
Konsulten gav också tips till butikerna och handlarna som inte vågat ge sig ut på e-handelsmarknaden 2017.
– Våga testa dig fram. Om du konkurrerar med samma varor som finns på nätet bör du testa e-handel. Om du inte gör det ska din butik vara en upplevelse för kunderna, säger Anton Johansson och lyfte saluhallarna som ett exempel.