Vera har precis flyttat till ett nytt hus. Hon kan inte somna. Men så tänker hon på vad hennes farmor sade innan de flyttade. Att hon skulle räkna fönstren i sitt rum, och önska sig något. Vera räknar, och önskar sig en liten häst. Men kan det verkligen fungera? Ska hennes önskan slå in? Det avslöjar jag så klart inte här, du får läsa själv.
Önskeponnyn är en mycket lättläst bok för dig som gillar hästar och spännande berättelser. Nästa bok om Vera heter Nu rider vi! Där får man följa med Vera när hon ska rida för första gången. På köpet kan man lära sig lite om hästar och ridning. Båda böckerna har superfina bilder av Sara Julin Ingelmark. I båda böckerna finns det också en faktaruta sist i boken för den som vill lära sig mer.
BOKTIPS
Önske-ponnyn
Författare: Anna Sellberg
Illustrationer: Sara Julin Ingelmark
Utgivning: Raben & Sjögren, 2016