Lättläst och spännande om hästar!

Författare: Berit Härd Illustratör: Sylvia BrunkeUtgivning: Nypon, 2013

Foto:

BOKTIPS2014-01-26 20:18

Saga i stallet

Saga har ridit på ridskolan i ett halvår. Idag ska de äntligen få galoppera. Och dessutom på Sagas favorithäst Billy. Sagas mamma och lillebror kommer till ridhuset för att titta på. Men på ridlektionen händer något som skrämmer Billy. Han skenar. Hur ska det gå för Saga?

En lättläst bok med många fina bilder för alla som älskar hästar. För barn från sex år som kan läsa själva.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!