Populär tjejkväll gav klirr till Rosa bandet

Mode och mingel gick hem, tjejkvällen på Hotell Laponia i Arvidsjaur i lördags drog fullt hus.- Jäklar vilken kväll! ropar Cimon Lundberg, kvällens konferencier, när det kastats trosor över publiken och kvällens sista modevisning är avklarad.

Ladies night-inslag. Stefan Sundqvist visade muskler och kalsonger för en entusiastisk publik.

Ladies night-inslag. Stefan Sundqvist visade muskler och kalsonger för en entusiastisk publik.

Foto:

ARVIDSJAUR2011-10-17 06:00

Restaurangen på hotellet var i lördags kväll ett eldorado för kvinnor. Kläder, smycken, frisyrer, makeup, hudvårdsprodukter, festdukningar ...

Lokala företag fanns på plats och visade upp sig och sina varor och tjänster.

I lokalen, vid utställarnas bord och kring brickorna med plockbuffé, minglade 170 tjejer i alla åldrar.

Jättenöjda
Fullsatt, biljetterna räckte inte till alla som ville ha.

- Det är första gången vi har modevisning på hotellet. Jag var nervös inför kvällen, men det har gått jättebra, vi är nöjda, säger Elin Söder, Hotell Laponia.

När minglandet tog paus blev det aktivitet på catwalken som byggts upp på restaurangens golv.

Därifrån presenterade butiker på orten vilket mode som gäller i vinter. Mannekängerna visade i den första akten vintermode med fokus på barn och efter en paus med ännu mer mingel var det mode för vuxna till vardags och till fest som gällde på catwalken.

Publiken bidrog med ljudliga bifallsrop och taktfast handklapp till feststämningen i lokalen. Och efter modevisningen var avklarad och den sista gruppen mannekänger kastat trosor som presenter öppnades nattklubben, där festkvällen fortsatte.

Nöjda utställare
- Det var riktigt trevligt, kul att publiken var med, säger Erika Markusson, en av kvällens många mannekänger.

Även utställarna var nöjda.

- Jag ser det här som en form av annonsering. Jag har väl inte sålt så mycket här i kväll, det är ju efter det här som kunderna ska komma till butiken och handla, säger Åsa Lundgren.

Rosa bandet-tema
Tjejkvällen hade också ett Rosa bandet-tema och tio procent av biljettintäkterna, 4 870 kronor skänks till Rosa bandet-kampanjen som pågår under hela oktober månad.

En del av företagen på plats bidrog också genom att avsätta en summa av försäljningspriset på utvalda varor till insamlingen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om