De första åren arbetade hon mest med bruksgods i stengods men på senare år mer och mer med skulpturer i glas, betong, metall och raku - samt en del måleri.
- Naturen i alla former har varit och är en stor inspirationskälla. Liksom människor jag möter, säger konstnärinnan som till vardags har sin atelje på Renön några kilometer utanför Piteå.
Hon var då utvald bland ett 20-tal keramiker i Skandinavien att besöka Japan och där arbeta med ett antal kända japanska keramiker.
- Att vara där och ta del av den japanska kulturen i tre veckor var en otrolig upplevelse. Deras vördnad för krukan, dess form och glasyrer samt deras kunnighet i olika bränningsmetoder blev en stor inspirationskälla, säger Annastina som de senaste åren haft ett flertal egna utställningar, en del av dem i södra Sverige.
År 2003 kunde hennes konst beskådas i en utställning i Osaka Takashimaya galleri i Japan.
Fem år senare är det istället Brittgården i Arvidsjaur som i regi Arvidsjaurs konstförening, ABF och Kulturen nu ger inlandsborna samma möjlighet.