Bilprovningen hyllas av kunderna
Bilprovningen i Arvidsjaur ligger i topp när det gäller nöjda kunder. Personalen satsar på bra bemötande och kunden hyllar dem.- Det är som att gå till doktorn, man vill bli undersökt, säger Torkel Fahlgren från Koler.
Ronny Marklund har jobbat på Bilprovningen i Arvidsjaur i 30 år och arbetar för att kunden ska bli delaktig i kontrollen. "När kunden är nöjd går det lättare att jobba", säger han.
Foto: Joel Gustafsson, Nyheter i Norr
En ny undersökning visar att Bilprovningen i Arvidsjaur ligger topp tre i Sverige när det gäller nöjda kunder. 100 personer frågades ut och 97 var nöjda efter den obligatoriska bilkontrollen
- Kunden ska vara nöjd oavsett om bilen är underkänd eller godkänd, säger Ronny Marklund, teamledare på bilprovningen i Arvidsjaur.
Han har jobbat på arbetsplatsen i 30 år och tillsammans med sina kollegor har han byggt upp en stor kundkontakt. De håller rent och snyggt på garageytan och uppmanar kunderna att följa med under kontrollen.
Trevlig personal
De visar varje fel innan protokollet är skrivet och förklarar för ägaren hur de ska åtgärda det.
- Visar jag en sprucken bromsslang eller ett glapp är det lättare att få acceptans, säger Ronny Marklund.
99 procent av de tillfrågande tyckte att personalen var trevlig.
- Vi som jobbar här trivs. Vi har jobbat länge och folket känner oss.
Ronny Marklund skulle aldrig släppa igenom en bil som inte är trafiksäker.
Kunderna är inte nöjda för att Bilprovningen i Arvidsjaur förlåter felen, enligt Ronny Marklund.
- Vi informerar kunden om bilens skick så att de känner sig delaktiga.
Kunden Torkel Fahlgren från Strömsund i Koler berättar att byborna väljer Arvidsjaur trots att det är närmare att besiktiga bilen i Piteå.
- Jag känner grabbarna och är alltid nöjd. Har jag ett fel är det bra att de ser det. Det är en säkerhet för mig, säger han.
FAKTA Kundundersökning av Bilprovningen
Undersökningen genomfördes under våren och försommaren genom telefonintervjuer med över 18 000 kunder. Nöjdast kundindex ligger högst i Valdemarsvik, Arvidsjaur och Jokkmokk.
97 procent av kunderna i Arvidsjaur uppgav att dom var nöjda, två procent var neutrala och en procent var inte nöjd. 99 procent tyckte att personalen var trevliga.
Källa: Bilprovningen
97 procent av kunderna i Arvidsjaur uppgav att dom var nöjda, två procent var neutrala och en procent var inte nöjd. 99 procent tyckte att personalen var trevliga.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!