- Vi har renar och tältkåtor, och säljer produkter som exempelvis lappkakor, suovas, smycken och sylt, berättar Anna-Lena Forsman.
Julsatsningen på Liseberg började i mitten av november, och avslutades den 23 december, dagen före julafton.
Många besökare
Hur många besökare Arjepluovve-byn har haft vet Anna-Lena Forsman inte, men det torde röra sig om runt en halv miljon.- Över femhundratusen människor har kommit in genom portarna på Liseberg, och jag gissar att de allra flesta sett oss, säger hon. Vi har också haft många återkommande kunder, såna som väntat ett helt år på oss, och det känns ju extra kul.
Väl använda pengar
I år har Arjeplogs kommun gått in med pengar till satsningen på Liseberg, och kommunalrådet Bengt-Urban Fransson anser det vara väl använda pengar.- Det är en av de allra bästa marknadsföringsinsatser vi har, Arjepluovve-satsningen har gett otroligt genomslag, konstaterar han.
Nu är projektet över för i år, det enda som återstår för Anna-Lena Forsman och hennes personal är nedpackning, städning och transport av allt som använts i Arjepluovve-satsningen. Men att det blir en fortsättning, är Anna-Lena Forsman övertygad om.
- Inga kontrakt är skrivna, men i mars ska en grupp från Liseberg komma till Arjeplog, där vi ska ha en träff och diskutera nyutveckling, och det här är en fantastisk möjlighet för oss, säger hon.