Stiftelsen Arjeplogshus får kritik
Stiftelsen Arjeplogshus får kritik från Hyresgästföreningen. Anledningen är att de är för dåliga på att informera sina hyresgäster när något kommer att åtgärdas i eller utanför lägenheterna.
Inger Burman påpekar vikten av att hyresgästerna alltid underrättas även när det handlar om åtgärder utanför lägenheterna. (Arkivbild)
Foto: Bertil Sundkvist
- Ett annat exempel är när motorvärmarstolparna skulle bytas ut. Då tog Stiftelsen ner dem utan att förvarna eller berätta vad som skulle hända, säger Inger Burman.
"En fråga om respekt"
Hon påpekar vikten av att hyresgästerna alltid underrättas, även när det handlar om åtgärder utanför lägenheterna.
- Det är en fråga om respekt, menar hon.
Enligt Rolf Laestander, som är ordförande i Stiftelsen Arjeplogshus, så har inga klagomål kommit till hans kännedom.
- Jag har inte hört något om detta. Det här är ju en förvaltningsfråga, men vad jag vet så har inga klagomål inkommit dit heller.
Han berättar att man på senaste styrelsemötet diskuterat just informationsrutiner från Stiftelsen till hyresgästerna.
- Då bestämde vi att det ska skickas ut halvårsbrev till hyresgästerna, så att de får veta vad som är på gång. Sedan är det ju upp till förvaltningen att utföra detta, säger Rolf Laestander.
På grund av semestertider har förvaltningen för Stiftelsen Arjeplogshus inte kunnat nås för en kommentar.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!