Johnny Johansson ser möjligheter och stora utmaningar. Prisutvecklingen på viltkött har gjort att Johansson funderat i nya banor, som att kombinera sin verksamhet med servering av viltprodukter.
Johnny Johansson funderade först på att ha servering i butiken men när Nellys gick i konkurs och lokalerna bjöds ut till försäljning tog tankarna en annan riktning. Och efter en lång process är nu köpet i hamn.
Viltbutiken är inne i sin absoluta högsäsong just nu, så någon flytt till de nya lokalerna blir det inte än, men förhoppningsvis innan vintermarknaden i början av mars.
Sedan ska Arjeplogsborna ha ett fik.
– Och till sommaren ska det gå att få både kaffe, våfflor och renklämmor på uteserveringen, lovar Johansson.
Mikael Reinholdsson, vd på kommunens utvecklingsbolag Argentis är glad över att frågan om vad som skulle hända med de tomma kafélokalerna är löst.
– För Arjeplog är det här den bästa lösningen. Vi behöver ett kafé och vi behöver en butik som säljer ortens delikatesser, säger han.