Bilköpare anmälde försäljaren
En Arjepl-ogskvinna som i början av 2007 köpte en ny Ford S-Max Titanium av Logarts Bil i Skellefteå AB vill få köpet hävt eller en omleverans på grund av alla fel som bilen varit behäftad med. Allmänna reklamationsnämnden (Arn) tycker inte att det finns grund för att bifall begäran. Istället åläggs företaget att kontrollera, och i de fall fel konstateras, reparera bilen.
dator och fel på "Forward alert", utrustningen som varnar för hinder framför bilen. Bilen har inte startat på grund av urladdat batteri och den har stannat under körning och felmeddelanden har dykt upp. Totalt har Arjeplogskvinnan gjort en lista med 16 punkter över fel som varit eller uppstått under den tid hon haft bilen sedan januari 2007.
Arjeplogskvinnan påpekar att trots flera verkstadsbesök fungerar fortfarande inte bilen tillfredsställande. Men Allmänna reklamationsnämnden tycker som sagt inte att det finns grund för att bifalla en hävning av köpet. Däremot att bilen ska repareras utan kostnad för kunden.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!