Ingredienserna är ett stort antal sko-par, ett 25-tal frisyrer och lika många modeller, ett mindre antal klädplagg och på det massor av punk- och rockmusik.
Joanna Löfbom, Malin Lestander, Maria Blind Lindgren och Tina Axelsson pluggar på Hornavanskolans ekonomiprogram och har under det här läsåret gått en kurs i marknadsföring. Och som slutarbete har de kommit på hur de ska marknadsföra en frisösalong och en skoaffär - genom en häftig show.
Mer rock än mode
- Det kommer nästan att bli mer av en rockshow än en modeshow, säger Joanna Löfbom.
Det blir mest standardsvart i klädväg för att frisyrer och skor ska framträda. Men visst kommer det att visas kläder också, från en av ortens klädbutiker.
Under höstterminen bestod kursen mest teori. Under våren har marknadsföringen övergått i praktik och det var under ett "spånarmöte" som idén till en show föddes.
Häftig musik
- Dels vill vi ju lösa marknadsföringsuppgiften, och dels visa att vi kan, förklarar Maria Blind Lindgren.
Showen kommer att innehålla en massa häftig musik och överdrivna sminkningar. Men den som går för att få sett ett koppel trådsmala mannekänger har gått fel, för här blir det mannekänger i olika åldrar, av olika storlekar och olika kön.
Med- och motgångar
Under projektets gång har Joanna, Malin, Maria och Tina mötts av med- och motgångar. Svårast var nog att få ihop det stora antalet modeller och alla funktionärer.
Men de hoppas att torsdagskvällens show ska bli trevlig och att minst 100 personer ska finnas i publiken.
Som ett extra russin i kakan kommer en kille att visa upp sitt nya jag efter att ha deltagit i en kopia av tv-succén "Gör om mig".